wywiad

Jak zacząć networking?

Wywiad z Maciejem Świerczyńskim, dyrektorem zarządzajacym BNI
na woj. Kujawsko – Pomorskie

Idziesz “robić networking”, czyli spotkanie “wizytówkowe”, bo wszyscy tak robią. Poznajesz dwadzieścia osób, zbierasz wizytówki i … na tym koniec.

Mija tydzień, dwa i nikt nie dzwoni. Rośnie w tobie przekonanie, że masz biznes “do bani”, bo nikogo nie zainteresowało o czym mówiłeś podczas spotkania. A miało być tak pięknie ….

 

zacznijmy od podstaw – co to jest networking?

Zanim zaczniesz odnosić sukcesy w swoim mikro biznesie, musisz nauczyć się, jak w ogóle go prowadzić. To naturalne, że większość ludzi popełnia na początku swojej przedsiębiorczej drogi mnóstwo błędów. Zazwyczaj wygląda to następująco – jesteś pracownikiem etatowym i wchodzisz w strefę samozatrudnienia. Wskazuje to, że musisz radykalnie zmienić swój styl myślenia. Teraz, nie będziesz jedynie wykonawcą, ale tak jakby integratorem wszystkiego czego wymaga od ciebie biznes – wykonawcą, menadżerem, sprzedawcą, kreatorem, wizjonerem, inwestorem i …. konserwatorem powierzchni płaskich.

Chcąc rozwijać swój biznes, chodzisz na rozmaite spotkania branżowe, “robiąc networking” i najczęściej w poszukiwaniu nowych klientów.

I, jak mawiają znawcy tematu, to jest prawdopodobnie twój kardynalny błąd! 

co mówi Maciej Świerczyński?

Ja też miałam trudność w zrozumieniu tych niuansów. Zaczerpnęłam więc wiedzy od kogoś, kto jest jedną z osób, które tworzą w Polsce networkingowy uniwersytet edukacyjny.

Maciej Świerczyński jest dyrektorem zarządzającym BNI w woj. Kujawsko-Pomorskim. W branży obecny jest od ponad trzynastu lat. Przygotowując wywiad dla Fundacji Kobieta Niezależna, zapytałam go, czym jest networking. Pojecie to przysparza wiele trudności, bo zwyczajnie – nie rozumie się go poprawnie (przynajmniej na początkowym etapie budowania swojej firmy).

Dlatego też, starałam się dowiedzieć od Macieja maksymalnie dużo, aby móc wdrożyć poprawki do networkingu od pierwszego dnia.

 

to nie tylko eventy

Zazwyczaj o networkingu myśli się w kategorii spotkań “wizytówkowych”, gdzie trwa wymiana kontaktów. To jest dopiero początek. Jak się okazuje, pełnia pojęcia zaczyna się dopiero po spotkaniu i zależy w ogromnej mierze od kolejnych kroków, jakie się wykona.

Każdego dnia poznajesz nowych ludzi. Czy każdy z nich będzie twoim klientem?

A może zapytać inaczej. Czy każda z nowo poznanych osób może być osobą polecającą twój biznes?

Jeśli szukasz rozwiązań, nowych relacji i chcesz prowadzić wartościowy biznes, kliknij koniecznie poniższy link.


Jeśli zaciekawiło Cię, o czym dokładnie rozmawiałam z Maciejem Świerczyńskim, przeczytaj artykuł. Kliknij w zdjęcie poniżej – link przeniesie Cię na stronę “Fundacji Kobieta Niezależna”. Wzmocnij się doświadczeniem innych!

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments